Structurele fondsen werven via DoelShop

DoelShop herverdeelt commerciële bonussen aan maatschappelijke initiatieven die daarmee een doorlopende bron van inkomsten kunnen genereren, iets dat doorgaans moeilijk te verkrijgen is voor non-profits en niet veel platformen aanbieden. De webshops betalen de donaties en daarom kost het jouw doel of je achterban helemaal niets, lees hier hoe DoelShop dit mogelijk maakt.

Je kunt DoelShop het beste zien als een fondsenwerving platform waarmee je structurele donaties kunt genereren. Binnen een minuut kun je daar mee beginnen, volg deze twee eenvoudige stappen.

Stap 1: registreer gratis op DoelShop

Stap 1 is simpelweg een doel aanmaken op DoelShop, waarmee je automatisch een eigen weblink in deze vorm creëert: doelshop.nl/naam.

Als iemand deze link gebruikt om online te winkelen, genereert dat donaties voor jouw doel (als een shopper naar DoelShop.nl gaat en jouw doel kiest, heeft dit exact hetzelfde resultaat). Aangezien de meeste mensen op terugkerende basis online winkelen, kan dit doorlopende fondsen werven voor jouw project, zo eenvoudig is het.

Stap 2: Informeer achterban

Stap 2 is om de supporters/volgers van je project aan te moedigen jouw unieke weblink te gebruiken wanneer ze online winkelen. Al hun favoriete webshops doen mee en het kost ze niets extra's! Doordat ze eerst via je DoelShop-link klikken, wordt een deel van elk aankoopbedrag automatisch een donatie aan jouw doel. Het informeren van vrienden en familie kan een eenvoudige manier zijn om al een kleine, betrouwbare bron van inkomsten te genereren - iets dat elk maatschappelijk project ten goede kan komen.

Gebruik onze promotietips

Om de groep structurele shoppers te vergroten, kun je nog meer supporters enthousiasmeren via sociale media, website en nieuwsbrief. Onze promotietips begeleiden je stap voor stap hoe je dit efficiënt en effectief kunt doen. Op deze pagina vind je o.a. kant-en-klare social media berichten, flyers, posters en websitebanners die je gratis kunt gebruiken en personaliseren. Als je de websitebanner op jouw website plaatst en de promotieteksten op sociale media gebruikt, komt jouw non-profit ook in aanmerking om Doel van de maand te worden.

Hoeveel kun je ophalen?

Dit hangt af van hoeveel mensen je kunt verzamelen om online te winkelen via je DoelShop-link. Alleen registreren op DoelShop genereert geen doorlopend inkomen. Het is cruciaal om de link naar jouw supporters te promoten met behulp van onze promotietips.

Per gebruiker

Uit onze statistieken blijkt dat een consument die DoelShop gebruikt gemiddeld €5 per maand aan donaties genereert (wat sommigen bereiken door slechts één keer per jaar kerstinkopen te doen of jaarlijks een nieuwe verzekering af te sluiten). Dit staat zelfs voor grote goede doelen gelijk aan het binnenhalen van een structurele donateur.

Uit de praktijk is gebleken dat het nuttig is om elke twee à drie maanden een update of herinnering te sturen, zodat je supporters betrokken blijven en de DoelShop-link blijven gebruiken. DoelShop is immers voor velen een nieuw concept en het heeft daarom wat extra aandacht nodig voordat het winkelen via de DoelShop-link een gewoonte is. Anders zou het inkomen iets kunnen afnemen, wat jammer zou zijn omdat het je project kan voorzien van een waardevolle en stabiele bron van terugkerende donaties

Lucratieve perioden

Tijdens de kerstperiode wordt er veel online gekocht, dus dit is een lucratieve periode om je DoelShop-weblink te promoten. Aan het begin van het jaar beginnen mensen vaak hun zomervakantie te boeken, wat ook een aantal grote donaties kan opleveren.

Profiteer van ons unieke aanbod

Onthoud dat de waarde van DoelShop niet ligt in het in eenmalig fondsen werven, maar juist een doorlopende bron van inkomsten kan genereren, die na verloop van tijd grotere bedragen zal opleveren. Ons doel is om jouw project van betrouwbare en doorlopende steun te voorzien, zolang als je het nodig hebt.


Registreer nieuw doel


* Internationale uitbreiding

Onder de naam ShopDonation zijn we momenteel bezig internationaal te franchisen, om dit concept straks aan te bieden in elk land waar online winkelen gebruikelijk is. Dat betekent dat elk initiatief binnenkort meerdere inkomstenstromen uit meerdere landen kan ontvangen, mits het doel daar ook aanhang heeft.

Doelen krijgen binnenkort simpelweg 1 internationale link die ze wereldwijd kunnen promoten om (shop)donaties te ontvangen. Voor online shoppers betekent dit dat zelfs als ze reizen of (tijdelijk) in andere landen wonen, nog steeds hetzelfde doel kunnen ondersteunen met online aankopen wereldwijd.

Binnenkort kun je via DoelShop het doel met één klik aanmelden voor andere landen, nu moet elke aanmelding echter nog apart per land.

Landen waar DoelShop nu al actief is

- Verenigde Staten: www.shopdonation.com
- Verenigd Koninkrijk: www.shopdonation.co.uk
- Zwitserland: www.shopdonation.ch
- India: www.shopdonation.in
- Zuid-Afrika: www.shopdonation.co.za
- Zweden: www.shopdonation.se