PROMOTIE TIPS

Je kunt binnen een minuut jouw doel registereren op DoelShop. Hoe kun je zoveel mogelijk donaties ophalen? Lees daarvoor alle punten hieronder.

Hoe zoveel mogelijk op te halen

Een korte, herkenbare weblink

Wanneer je je doel aanmeldt bij DoelShop, creëer je je eigen unieke weblink, zoals doelshop.nl/naam. We raden aan om de naam in de link zo kort mogelijk te houden. Het is immers makkelijker om te onthouden dat je naar doelshop.nl/naam gaat dan naar doelshop.nl/naam-van-vrijwilligers-organisatie.

Promoot jouw weblink

Promoot deze weblink om een ​​terugkerend, doorlopend inkomen voor je initiatief te genereren. De meeste van je vrienden en volgers winkelen sowieso al online. Herinner ze er simpelweg aan om jouw weblink te gebruiken - al hun favoriete webshops doen mee en het kost niets extra's!

De meeste mensen winkelen geregeld online, dus dit kan een bron van structurele financiële steun voor jouw doel betekenen.

Drie voorbeeldteksten

Hieronder vind je drie voorbeeldteksten om je eigen DoelShop-link op social media te promoten. Uiteraard kun je deze teksten naar wens aanpassen.

1. Shop via doelshop.nl/naam en doneer gratis aan ons doel!

2. Winkel je wel eens online? Doe je dit via doelshop.nl/naam, dan doneer je gratis aan ons initiatief zonder dat het jou iets extra's kost! Je kunt winkelen bij veel grote webshops zoals Bol.com, Coolblue, Booking.com etc.).

3. Winkel je wel eens online? Doe je dit voortaan via doelshop.nl/naam, dan doneer je gratis aan ons doel zonder iets extra's uit te geven!

Veel grote webshops hebben zich al aangesloten zoals Bol.com, Coolblue, Booking.com en tal van anderen. Je koopt het product uiteindelijk bij de webshop zelf, maar doordat je eerst door onze DoelShop-link klikt, wordt een deel van het aankoopbedrag een donatie!

Hoe werkt dit?

Dit doe je door op doelshop.nl te kiezen voor 'projectnaam hier' of door online te winkelen via doelshop.nl/naam. Bij elke aankoop, doneer je automatisch en kostenloos aan ons doel, en je betaalt exact hetzelfde bedrag voor je aankoop als je normaal zou doen! 


Gebruik deze foto's om een professioneel social media bericht te maken:

Download



Download

Professionele banners - makkelijk te personaliseren

Plaats één van de professionele banners op de homepage van je doel en maak er een link van naar jouw eigen DoelShop-pagina. Onderaan de banner kun je jouw unieke DoelShop-link toevoegen.

Via onderstaande download button bieden we twee verschillende banners aan in zes verschillende formaten (zie twee voorbeelden hieronder).

Download banner pakket

URL toevoegen aan banners

Open de afbeelding in Paint.net of Photoshop. Verwijder eerst de tekst (door dezelfde witte kleur over de tekst te kopiëren en te plakken om deze te bedekken). Schrijf vervolgens jouw unieke URL met dit lettertype (Nunito) in lettergrootte 16, in de kleur zwart.

* Als je bekend bent met grafisch design kun je ook de .PSD of .AI bestanden gebruiken.

Voorbeeld:

Versie 1 banner 1200 x 800

Als de naam van het doel bijvoorbeeld Natuurfonds is en de URL doelshop.nl/natuurfonds is, ziet de banner er als volgt uit:
​​​​​​

Versie 2 banner 1200 x 800, URL met naam Natuurfonds in font Nunito Black.

Uitlegtekst voor website

Het is handig voor je volgers om een uitleg over hoe DoelShop werkt direct op jouw website te lezen. Daarom hebben we een voorbeeldtekst gemaakt die je kunt gebruiken. 

Download het hieronder en vul de naam van je doel + weblink in waar het wordt aangegeven.
* In plaats van de banner direct naar je DoelShop-URL te linken, kun je deze ook door laten linken naar een nieuwe (landings)pagina op je website, waar bezoekers deze uitlegtekst eerst kunnen lezen voordat ze naar DoelShop gaan.

Voorbeeldtekst website

Download de DoelShop flyer/poster gratis hieronder en promoot je doel nog professioneler! Je kunt de naam van je doel en weblink op de flyer toevoegen. Lees de instructies hieronder.

* Je kunt deze flyer ook gebruiken voor posts op social media.

Download

(Dit bestand kan gebruikt worden voor flyerformaat A5 en A4, en posterformaat A2 en A0)

Schrijf je eigen doelnaam + weblink op een poster/flyer.

- Open het PNG-bestand in Paint.net of Photoshop. Kopieer en plak een deel van het groen over het gedeelte 'doel naam' om het te bedekken en schrijf je doelnaam in het wit, lettergrootte 18, met dit lettertype.

- Schrijf je eigen weblink in het witte vak, in lettergrootte 16, kleur zwart, met dit lettertype. We raden je aan om je eigen weblink vetgedrukt te schrijven, bijv. doelshop.nl/naam.

Als je bekend bent met grafisch design, kun je het .AI en/of .PSD bestand gebruiken.

Stuur onderstaande tekst als introductie naar je vrienden, familie en collega's!


Beste vrienden/collega's,


Winkel je wel eens online? 
Dan kun je vanaf nu GRATIS een maatschappelijk doel naar keuze steunen, ​​​elke keer als je iets koopt.

Als je via Doelshop.nl aankopen doet bij bijvoorbeeld Bol.com, Coolblue of Booking.com gaat er
altijd een deel van het aankoopbedrag naar een doel van jouw eigen keuze. 
Zonder dat het je iets extra’s kost, je betaalt dus exact dezelfde prijs.  

Ik heb mijn eigen doel aangemaakt op Doelshop, genaamd: [naam doel hier] en ga proberen om [streefbedrag hier]
in te zamelen. Als je online aankopen gaat doen, ​​​​​​wil je dan dit doel voor mij kiezen? 

Via DoelShop kunnen zelfs de kleinste aankopen meehelpen een bron van structurele
donaties te bewerkstelligen voor mijn initiatief, wat echt een verschil kan maken.

Elke keer dat je [URL van DoelShop-pagina hier] gebruikt, steun je ons initiatief gratis!

Heel erg bedankt.

Bedrijfsaankopen kunnen aanzienlijke donaties opleveren. Als een bedrijf een eenvoudige maar nuttige bijdrage wil leveren om maatschappelijke betrokkenheid te tonen, kan het overwegen om zijn zakelijke aankopen via DoelShop te doen.

Het bedrijf waar je werkt zou een van deze bedrijven kunnen zijn, hetzelfde principe geldt hier, als ze deze aankopen toch doen, kunnen ze er net zo makkelijk een maatschappelijke impact mee maken voor een doel naar eigen keuze.

Als werknemer van een bedrijf, zou je de directie, baas of hoofd Inkoop eens kunnen raadplegen om het kopen via DoelShop te bespreken. Lees meer over de zakelijke aankopen hier. 

Zakelijk netwerk

Als je een bedrijf kent in je zakelijke netwerk dat mogelijk geïnteresseerd is, informeer ze dan over deze eenvoudige mogelijkheid om een ​​positieve, sociale impact te maken.

De meeste bedrijven die op dit moment gebruik maken van DoelShop waren verrast om te horen dat ze mee konden helpen zonder enige extra kosten, en waren best bereid om te onderzoeken met welke aankopen ze een maatschappelijk project naar keuze konden steunen.

Het kan daarom ook interessant zijn om deze optie te delen op LinkedIN of met jouw zakelijke netwerk in het algemeen.

Elke keer dat je een e-mail stuurt, kun je jouw DoelShop link promoten! Plaats jouw weblink als automatische handtekening in je e-mails, zowel privé als zakelijk.

Hier zijn enkele eenvoudige voorbeelden:

- Winkel je wel eens online (bijvoorbeeld bij Bol.com, Coolblue, Booking.com)? Dan kun je gratis doneren aan ons maatschappelijk doel, klik hier.

- Winkel je wel eens online? Steun ons gratis via onze pagina bij DoelShop.

- Shop via doelshop.nl/naam en doneer gratis aan ons doel! 

* Gebruik jouw unieke weblink bij het onderstreepte gedeelte.

Hieronder een verzameling tips & tricks van de meest succesvolle doelen op DoelShop:

Wie winkelt er al vaak online?

We kennen allemaal wel iemand die veelvuldig online winkelt. Dit zijn natuurlijk geweldige mensen om aan te moedigen je DoelShop-link te gebruiken, omdat ze terugkerende donaties kunnen genereren!

Herinner je volgers elke één of twee maanden

Herinner je volgers om de maand of twee maanden met een update over hoe het gaat met de DoelShop inkomsten, anders hebben ze de neiging het te vergeten en lopen de inkomsten terug. Laat ze weten dat het een verschil maakt!

Populaire periodes om te winkelen 

Herinner je netwerk aan jouw DoelShop-link bij populaire periodes om te winkelen.

- De kerstperiode is verreweg de tijd waarin het meeste online wordt gekocht.
- Op Black Friday kopen veel mensen online vanwege grote kortingen.
- Het boeken van zomervakanties begint vaak aan het begin van het jaar.

Wanneer er een groot evenement is waar mensen online aankopen doen, vergeet dan niet je DoelShop link te promoten.

Welke aankopen brengen het meeste op?

De grootste donaties komen van:

- Verzekeringen  (€35 donatie)
- Autoverzekeringen (€60 donatie)
- Telefooncontracten (€30 donatie)
- Energiecontracten (€30 donatie)​​​

We delen altijd interessante aanbiedingen, updates en nieuws op onze Facebook, Instagram en Twitter evenals in onze nieuwsbrief. Deel onze berichten en tip je volgers om zich aan te melden voor onze kanalen en nieuwsbrief.

Dit fungeert als een extra herinnering, zodat ze niet vergeten jouw doel te ondersteunen bij het online winkelen.

Vraag mensen om jouw unieke DoelShop-weblink te bookmarken. Zo worden ze er altijd aan herinnerd om gratis te doneren als ze online gaan winkelen.

Elk initiatief dat iets goeds wil doen in de wereld, kan extra financiering en bekendheid krijgen door onze samenwerking met WorldFair, naast een exclusieve deal om een ​​nieuwe promotievideo te maken voor jouw doel. Lees er hier meer over.