Promotie tips

Je kunt binnen een minuut jouw doel registereren op DoelShop. Hoe kun je zoveel mogelijk donaties ophalen? Lees daarvoor alle punten hieronder.


Hoe zoveel mogelijk op te halen

Via DoelShop kan jouw initiatief een doorlopende bron van inkomsten genereren, maar daar is wel jouw betrokkenheid voor nodig. Alleen registreren op DoelShop genereert geen doorlopend inkomen, het is belangrijk dat je jouw DoelShop-link deelt met anderen.

Familie/vrienden

Bijna iedereen koopt tegenwoordig producten en diensten online. Stap 1 is daarom om de mensen dichtbij je enthousiasmeren om simpelweg de aankopen die ze toch al doen, via jouw DoelShop-link te doen. Het kost immers niets extra en al hun favoriete webwinkels doen mee.

Deze groep, die vaak bestaat uit familie, goede vrienden en collega's, kan de vaste kern vormen van tien tot twintig mensen die winkelen voor jouw doel. Aangezien de meeste mensen op terugkerende basis online winkelen, kan dit doorlopende financiële steun voor jouw project creëren, zo eenvoudig is het.

Stuur onderstaande tekst als introductie naar je vrienden, familie en collega's!

Beste vrienden/collega's,


Winkel je wel eens online? Dan kun je vanaf nu GRATIS ons maatschappelijk doel steunen,
​​​elke keer als je iets koopt.

Als je via Doelshop.nl/naam online winkelt bij bijvoorbeeld Bol.com, Coolblue
of Booking.com gaat er automatisch een deel van het aankoopbedrag naar ons doel. 
Dit kost jou niets extra, je betaalt dus exact dezelfde prijs.  

Uiteindelijk koop je het product of dienst bij de webshop zelf, maar omdat je de klik 
via DoelShop maakt,betalen de webshops de kosten voor de donatie. 
Aangezien de meeste mensen regelmatig online winkelen, kan dat een zeer welkome bron 
van (gratis!) terugkerende donaties bieden voor ons doel.

Daarom zouden we het zeer waarderen als je deze 'bewuste' extra klik wilt maken 
om ons te ondersteunen.

Hartelijk bedankt. Als je nog vragen hebt, laat het me alsjeblieft weten!

Nadat enkele aankopen hebben geleid tot donaties, kun je je supporters vragen om jouw DoelShop-link op te slaan en/of toe te voegen aan hun favorieten in de internet browser. Op deze manier is de kans kleiner dat ze vergeten je doel te steunen bij een volgende online aankoop, en zo zorg je voor terugkerende donaties.

Elke keer dat je een e-mail stuurt, kun je jouw DoelShop-link promoten. Plaats jouw weblink als automatische handtekening in je e-mails, zowel privé als zakelijk.

Hier zijn enkele eenvoudige voorbeelden:

- Winkel je wel eens online (bijvoorbeeld bij Bol.com, Coolblue, Booking.com)? Dan kun je gratis doneren aan ons maatschappelijk doel, klik hier.

- Winkel je wel eens online? Steun ons gratis via onze pagina bij DoelShop.

- Shop via doelshop.nl/naam en doneer gratis aan ons doel! 

* Gebruik jouw unieke weblink bij het onderstreepte gedeelte.

De volgende stap is om de achterban die al bekend is met jouw project te enthousiasmeren door eenvoudigweg jouw DoelShop-link aan hen te promoten. Dit kan gemakkelijk worden gedaan via jouw sociale media-kanalen, nieuwsbrief en website.

Drie voorbeeldteksten voor een social media post

Hieronder vind je drie voorbeeldteksten om je eigen DoelShop-link op social media te promoten. Uiteraard kun je deze teksten naar wens aanpassen.

1. Heb je al eens gehoord van DoelShop? Als je via doelshop.nl/naam online winkelt, doneer je gratis aan ons doel bij elke aankoop! De webshops betalen de donatie (zoals Bol.com, Coolblue, Booking.com), simpelweg omdat je eerst onze DoelShop-link gebruikt. Uiteindelijk koop je het product/de dienst voor de exact zelfde prijs bij dezelfde webshop. Probeer het eens uit, we zouden het zeer waarderen omdat het een doorlopende bron van donaties kan genereren voor ons doel.

#doelshop #fondsenwerving #shopdonation #donatie #onlinewinkelen #naamvandoel

2. Shop jij wel eens online? Als je via doelshop.nl/naam doorklikt naar webshops zoals Bol.com, Booking.com, Coolblue (en nog veel meer), doneer je gratis aan ons initiatief zonder dat het jou extra geld kost! De webshops dekken de kosten van de donaties, simpelweg omdat je de klik via onze DoelShop-link hebt gemaakt. Aangezien de meeste mensen regelmatig online winkelen, kan dit voor ons doel een zeer welkome bron van donaties genereren. Probeer het alsjeblieft uit, het kost je niets extra behalve een extra klik!

#doelshop #fondsenwerving #shopdonation #donatie #onlinewinkelen #naamvandoel

3. Shop jij wel eens online? Dan kun je nu bij elke aankoop een deel van het aankoopbedrag doneren aan een doel naar keuze. Als je voortaan via doelshop.nl/naam winkelt, doneer je gratis aan ons doel zonder dat het jou extra geld kost!

Veel grote webshops hebben zich al aangesloten, zoals Bol.com, Coolblue, Booking.com en nog vele anderen. Je koopt uiteindelijk het product gewoon bij de webshop zelf, maar doordat je eerst via onze DoelShop-link klikt, betalen de webshops de kosten van de donatie. We zouden het zeer waarderen als je deze 'bewuste' extra klik wilt maken om ons te steunen. Het kan ons doel een zeer welkome doorlopende bron van (gratis!) donaties geven.

#doelshop #fondsenwerving #shopdonation #donatie #onlinewinkelen #naamvandoel

Gebruik deze foto's om een professioneel social media bericht te maken:

Download



Download

Download nu kosteloos de DoelShop flyer/poster hieronder en geef je doel een nog professionelere presentatie. Schrijf je unieke weblink in het PDF bestand, door simpelweg in het veld naast 'doelshop.nl/' te typen.

Download

Uitlegtekst voor website

Het is handig voor je volgers om een uitleg over hoe DoelShop werkt direct op jouw website te lezen. Daarom hebben we een voorbeeldtekst gemaakt die je kunt gebruiken. 

Download het hieronder en vul de naam van je doel + weblink in waar het wordt aangegeven.
 

Voorbeeldtekst website


Personaliseer binnen één minuut je eigen professionele banner

Het tonen van een visueel aantrekkelijke afbeelding naast een tekst kan de impact ervan vergroten. We hebben een professioneel ontworpen banner ontwikkeld die je kunt personaliseren en plaatsen op de homepage van je website. De banner biedt de mogelijkheid om je unieke DoelShop-link onderaan toe te voegen.

We raden aan om de banner niet rechtstreeks naar je DoelShop-URL te linken, maar naar een (nieuwe) landingspagina op je website. Deze landingspagina biedt bezoekers de gelegenheid om de bovenstaande uitlegtekst te lezen voordat ze doorklikken naar ShopDonation. Op deze manier begrijpen je bezoekers goed hoe het werkt voordat ze op het DoelShop-platform gaan winkelen. 

Via de downloadknop hieronder bieden we twee banners in zes verschillende formaten aan.

Download banners

URL toevoegen aan banners

Open het PSD-bestand op www.photopea.com (of download de desktopversie van Photopea op www.photopeapc.com).

- Selecteer de Type Tool (T) aan de linkerkant.
- Dubbelklik op 'doelshop.nl/voorbeeld'. Vervang 'voorbeeld' met je eigen weblink.
- Klik op File - Export as PNG. Zorg ervoor dat 'artboards' is geselecteerd.

Dit zal alle versies van de banner exporteren. Kies er een om op de homepage van je website te plaatsen. Hieronder zie je een voorbeeld van de 1200 x 800 banner:

Witte banner


Groene banner​​​​​​

Bedrijfsaankopen kunnen aanzienlijke donaties opleveren. Als een bedrijf een eenvoudige maar nuttige bijdrage wil leveren om maatschappelijke betrokkenheid te tonen, kan het overwegen om zijn zakelijke aankopen via DoelShop te doen.

Het bedrijf waar je werkt zou een van deze bedrijven kunnen zijn, hetzelfde principe geldt hier, als ze deze aankopen toch doen, kunnen ze er net zo makkelijk een maatschappelijke impact mee maken voor een doel naar eigen keuze.

Als werknemer van een bedrijf, zou je de directie, baas of hoofd Inkoop eens kunnen raadplegen om het kopen via DoelShop te bespreken. Lees hier meer over zakelijke aankopen doen via DoelShop. 

Zakelijk netwerk

Als je een bedrijf kent in je zakelijke netwerk dat mogelijk geïnteresseerd is, informeer ze dan over deze eenvoudige mogelijkheid om een ​​positieve, sociale impact te maken.

De meeste bedrijven die op dit moment gebruik maken van DoelShop waren verrast om te horen dat ze mee konden helpen zonder enige extra kosten, en waren best bereid om te onderzoeken met welke aankopen ze een maatschappelijk project naar keuze konden steunen.

Het kan daarom ook interessant zijn om deze optie te delen op LinkedIN of met jouw zakelijke netwerk in het algemeen.

Hieronder een verzameling tips & tricks van de meest succesvolle doelen op DoelShop:

Wie winkelt er al vaak online?

We kennen allemaal wel iemand die veelvuldig online winkelt. Dit zijn natuurlijk geweldige mensen om aan te moedigen je DoelShop-link te gebruiken, omdat ze terugkerende donaties kunnen genereren!

Herinner je volgers elke één of twee maanden

Herinner je volgers om de maand of twee maanden met een update over hoe het gaat met de DoelShop inkomsten, anders hebben ze de neiging het te vergeten en lopen de inkomsten terug. Laat ze weten dat het een verschil maakt!

Populaire periodes om te winkelen 

Herinner je netwerk aan jouw DoelShop-link bij populaire periodes om te winkelen.

- De kerstperiode is verreweg de tijd waarin het meeste online wordt gekocht.
- Op Black Friday kopen veel mensen online vanwege grote kortingen.
- Het boeken van zomervakanties begint vaak aan het begin van het jaar.

Wanneer er een groot evenement is waar mensen online aankopen doen, vergeet dan niet je DoelShop link te promoten.

Welke aankopen brengen het meeste op?

De grootste donaties komen van:

- Verzekeringen  (€35 donatie)
- Autoverzekeringen (€60 donatie)
- Telefooncontracten (€30 donatie)
- Energiecontracten (€30 donatie)​​​

We delen altijd interessante aanbiedingen, updates en nieuws op onze Facebook, Instagram en Twitter evenals in onze nieuwsbrief. Deel onze berichten en tip je volgers om zich aan te melden voor onze kanalen en nieuwsbrief.

Dit fungeert als een extra herinnering, zodat ze niet vergeten jouw doel te ondersteunen bij het online winkelen.

Elk initiatief dat iets goeds wil doen in de wereld, kan extra financiering en bekendheid krijgen door onze samenwerking met WorldFair, naast een exclusieve deal om een ​​nieuwe promotievideo te maken voor jouw doel. Lees er hier meer over.