INTRODUCTIE - WAT KUN JE VERWACHTEN?

Maatschappelijke initiatieven kunnen via DoelShop een terugkerende, doorlopende bron van inkomsten genereren, iets dat moeilijk te verkrijgen is voor non-profitorganisaties en niet veel platformen aanbieden. Lees hier hoe DoelShop dit mogelijk maakt.

Je kunt DoelShop het beste zien als een tool die je kunt gebruiken om deze extra inkomstenstroom te genereren. Je begint met het creëren van je eigen pagina, waar je je eigen weblink maakt in deze vorm: doelshop.nl/naam.

Promotie

Als iemand deze link gebruikt om online te winkelen, gaan er donaties naar jouw doel (en als iemand naar DoelShop gaat en jouw doel kiest, heeft dit exact hetzelfde resultaat). Aangezien de meeste mensen op terugkerende basis online winkelen, kan dit doorlopende financiële steun voor jouw project genereren, zo eenvoudig is het.

Informeer achterban

Het is belangrijk om de supporters/volgers van het project te vertellen dat ze de unieke weblink moeten gebruiken wanneer ze online winkelen. Al hun favoriete webshops doen mee en het kost ze niets extra's! Doordat ze eerst via de DoelShop-link klikken, wordt een deel van elk aankoopbedrag een donatie aan jouw doel. Om te helpen met de promotie, vind je hier kant-en-klare flyers/posters die je gratis kunt personaliseren.

Warme kringen

Vrienden/familie informeren kan een gemakkelijke manier zijn om al een kleine betrouwbare bron van inkomsten te genereren - iets dat elk maatschappelijk project ten goede kan komen. Het doel is nu om deze groep vaste shoppers steeds groter te maken, door de supporters van het project te activeren via social media, website en nieuwsbrief.

Om dit gemakkelijk te maken, hebben we gratis promotiemateriaal, zoals websitebanners en kant-en-klare promotieteksten, op de promotiepagina geplaatst.

Hoeveel ga je inzamelen?

Dit hangt af van hoeveel mensen je kunt verzamelen om online te winkelen via je DoelShop-link. Alleen registreren op DoelShop genereert geen doorlopend inkomen, het is belangrijk dat je de link naar jouw achterban promoot.

Zeker met behulp van onze tips en promotiemateriaal kan dit in een paar minuten, gemakkelijk worden gedaan.

Per gebruiker

Uit onze statistieken blijkt dat één gebruiker gemiddeld €5 per maand binnenhaalt (wat sommigen bereiken door één keer per jaar kerstinkopen te doen of jaarlijks een nieuwe verzekering af te sluiten). Daarnaast hebben we gemerkt dat shoppers elke twee of drie maanden een update of herinnering nodig hebben van de projecteigenaar, anders vergeten ze het vaak en daalt het inkomen.

Lucratieve perioden

Tijdens de kerstperiode wordt er veel online gekocht, dus dit is een lucratieve periode om de DoelShop-weblink te promoten. Aan het begin van het jaar beginnen mensen vaak hun zomervakantie te boeken, wat ook een aantal grote donaties kan opleveren.

Onthoud echter dat de waarde van DoelShop niet is dat het per se enorme bedragen in één keer ophaalt, maar juist een doorlopende, terugkerende bron van inkomsten kan genereren, die na verloop van tijd grotere bedragen zal genereren.

We hopen je op deze manier van dienst te kunnen zijn en je te helpen de doelstellingen van het project te bereiken.